Meet het welbevinden van je medewerkers

In veel organisaties en bedrijven veranderde de manier van werken de afgelopen maand drastisch. De overgang naar het ‘nieuwe normaal’ lijkt hiermee ingezet. Hoe gaan jouw medewerkers of collega’s daarmee om? Hoe voelen ze zich daarbij? En hoe verzamel je feedback-die-ertoe-doet om iedereen mee te krijgen in deze transitie?

people

Rakontado...

…is er voor organisaties, overheden en bedrijven om voeling te houden met het welbevinden van je medewerkers. Het is een vlotte methode en ondersteunende tool die jullie in staat stelt om op een snelle, slimme en verhalende manier inzicht te verwerven over het welbevinden van je medewerkers. Dit in tegenstelling tot traditionele enquêtes waar de ervaring die aan de basis ligt van de feedback vaak verloren gaat, en waar het invullen een opgave is.

  • 1 Intake. We introduceren je in de verhalende methodiek achter Rakontado (gebaseerd op de filosofie van SenseMaker). In deze methode staan de concrete ervaringen en verhalen van medewerkers centraal en worden die op unieke wijze omgezet in trends en patronen over het welbevinden van je werknemers. We maken hierbij gebruik van een goed onderbouwde set vragen, en we kunnen Rakontado afstemmen op je organisatie of bedrijf.
  • 2 Set-up. Wij gaan aan de slag en binnen een week is de tool om verhalen te sprokkelen operationeel, met een unieke link voor jouw organisatie. Daarnaast zorgen we voor een dashboard dat alle informatie gebruiksvriendelijk weergeeft.
  • 3 Verhalen sprokkelen. Jij vraagt jouw medewerkers om hun verhaal te delen. Dat kan eenvoudigweg door een link te verspreiden.
    OPTIE: aanvullend is er ook de mogelijkheid om de verhalen van je medewerkers in groep te sprokkelen, via een interactieve webinar formule.
  • 4 Verhalen laten spreken. Tijdens een sessie van twee uur, bespreken we de trends en patronen over het welbevinden van je werknemers. We helpen je om de resultaten te lezen en de belangrijkste conclusies en inzichten scherp te stellen, zodat je er verder mee aan de slag kan.
    OPTIE: voor grotere organisaties of bedrijven bieden we een meer diepgaande analyse van de verhalen aan. Samen met (een deel van) je medewerkers gaan we dieper in op de trends en wat die betekenen voor je organisatie en bedrijf.

Uniek partnerschap

Voor Rakontado gingen we een partnerschap aan met Voices That Count.

Voices That Count ontwikkelt narratieve methodieken voor nieuwsgierige overheden, organisaties en bedrijven die snel zicht willen krijgen in wat er leeft bij burgers, werknemers of doelgroepen. Hun methodieken om grootschalig te luisteren en sociale impact te meten met verhalen worden reeds meerdere jaren wereldwijd ingezet om het moeilijk meetbare in kaart te brengen.

Logo Voices that count

Luisteren

Je verzamelt ervaringen en verhalen van je medewerkers die daarna een set vragen over hun verhaal beantwoorden.
collector

Leren

Antwoorden worden omgezet in trends en patronen omtrent het welbevinden van je werknemers. Via een gebruiksvriendelijk dashboard kan je deze trends verkennen en beter begrijpen. Je kan ook filteren op organisatieparameters en de bijhorende verhalen onmiddellijk raadplegen.
We tonen de cijfers maar ook de verhalen achter de cijfers!
dashboard

Praktisch

Een eenmalig project duurt 1 tot 2 maanden. We hanteren hiervoor een vaste prijs.

Aantal medewerkers Prijs*
tot 500 3.500 €
500 - 1.000 5.000 €
vanaf 1.000 te bespreken
*Prijzen exclusief BTW
*Prijzen geldig t.e.m. 30 september 2020

De tool om verhalen te sprokkelen en het dashboard zijn beschikbaar in Engels, Frans en Nederlands. Andere talen of personalisatie van de website of dashboard zijn mogelijk voor een beperkte meerprijs. Of heb je daarnaast ook interesse in regelmatige opvolging en trendanalyse van het welbevinden van werknemers of andere thema’s? Dan maken we graag tijd om dit verder te bespreken.

Iets voor jouw organisatie?

Laat je gegevens hier achter en we contacteren je zo snel mogelijk.

Address
Diestsevest 32/0c
3000, Leuven
Connect with us